Gyldendals metodehåndbog

metoder til undervisning og pædagogisk ledelse
(Gyldendals lærerbibliotek)
Note: 
Indhold: Per Fibæk Laursen: Hvad siger forskningen om metoder? ; Per Fibæk Laursen: Undervisningsformer og -metoder : lærerens rammesætning af undervisningen (Alexander von Oettingen: Klasseundervisning. Hans Jørgen Kristensen: Emne- og projektarbejde. Erik Håkonsson: Værkstedsbaseret undervisning. Storyline / af Susanne Holst Larsen & Anelise Birkvad) ; Per Fibæk Laursen: Arbejdsformer og -metoder ((Elevernes aktiviteter med sprog (Ruth Mulvad: Faglig læsning. Bodil Nielsen: Faglig skrivning. Joy Lieberkind: Tekstanalyse. Jens Aage Poulsen: Kildelæsning. Helle Bjerresgaard: Samtale) ; Elevernes aktiviteter med logisk tænkning (Kim Foss Hansen: Problemløsning ; Logik. Henrik Juul: Argumentation) ; Elevernes aktiviteter med sociale og naturlige omgivelser (Ole Goldbech: Eksperimenter. Hanne Schneider: Genstande. Helle Hinge: Ekskursion - kultur. Keld Nørgaard: Ekskursion - natur) ; Elevernes aktiviteter med krop og bevægelse (Per Fibæk Laursen: Bevægelse. Hanne Schneider: Materiel produktion) ; Elevernes aktiviteter med musik og æstetik (Annelise Dahlbæk: Musik og sang. Vibeke Boelt: Drama. Kirsten Skov: Billeder)) ; Hans Jørgen Kristensen: Organisationsformer og -metoder : lærerens opdeling af eleverne (Lene Skovbo Heckmann: Opdeling af elever: individuel, par, gruppe, klasse, storgruppe) ; Hans Jørgen Kristensen: Ledelsesmetoder ((Til undervisning (Lene Skovbo Heckmann: Etablering af læringsmiljøer. Jette Worm Hansen: Klasse- og læringsledelse. Lisbet Haubro: Medbestemmelse og beslutningstagen) ; Til skoleledelse (Lejf Moos: Lærerne og skoleledelsen. Elsebeth Jensen: Skoledelse på et demokratisk grundlag. Kim Foss Hansen: Skoleudviklingsmetoder)) ; Per Fibæk Laursen: Konceptmetodikker og metodikkens nutidige udfordringer

Gyldendals metodehåndbog

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
621787
Nota udgivelsesår: 
2013
Udgave: 
Gyldendal, 2012
ISBN: 
9788702116021