Æstetiske læreprocesser

i teori og praksis
Note: 
Indhold: Sanselige og æstetiske oplevelser i forskellige fag (Lasse Thomas Edlev: Naturoplevelse og naturfaglig interesse : hvad er forholdet mellem æstetiske læreprocesser og naturfaglig undervisning? Lena Lindenskov: Æstetiske læreprocesser i matematikundervisning i skolen. Kirsten Skov: Visuelle kompetencner i fag og tværfaglighed - om undersøgelse, erkendelse og formidling. Kevin Rowley: Musikkens materialitet som læringspotentiale i forskellige musikalske aktivitetsformer) ; Forskellige betydninger i æstetiske læreprocesser (Mads Th. Haugsted: At gå fra sans til samling : fordobling og æstetiske læreprocesser i dansk. Dramaunderviserens mange roller - hvorfor summer folkeskolen ikke bare af drama? / af Bennyé Austring & Merete Sørensen. Susanne Bøgeløv Storm: Drama - i ét nu. Charlotte Svendler Nielsen: Bevidsthed i bevægelse - om børns kropslige oplevelser og læringsmuligheder i dans og idræt i skolen. Karen-Lis Kristensen: Læring i afrocubansk musiktradition - og i den danske folkeskole. Æstetiske læreprocesser i folkeskolens idrætsundervisning - eller hvorfor den kropslige dannelse er mere end sundhed og idrætsdiscipliner / af Helle Rønholt & Mia Herskind) ; Modeller til refleksioner om æstetiske læreprocesser (Ingelise Flensborg: Æstetikmodeller i billedkunst. Æstetiske læreprocesser på tværs af fag - tankemodeller / af Kirsten Fink-Jensen & Anne Maj Nielsen)

Æstetiske læreprocesser

Indscannet e-bog, ikke bearbejdet
Bognummer: 
618288
Nota udgivelsesår: 
2013
Udgave: 
Billesø & Baltzer, 2009
ISBN: 
9788778422491