Almen didaktik - i læreruddannelse og lærerarbejde

Note: 
Indhold: Fagets kendetegn (Bent Nabe-Nielsen: Hvad er undervisning? Kirsten Krogh-Jespersen: Skønsaspektet i undervisningen. Jette Bøndergaard: Intention og mål. Tone Kvernbekk: Teori og praksis : en evig udfordring) ; Didaktiske kategorier (Torben Nørregaard Rasmussen: Planlægningsmodeller - en støtte og en udfordring til lærernes viden. Knud Illeris: Organisering af læreprocesser. Elsebeth Jensen: Når læreren inviterer til samarbejde i undervisningen. Stefan Ting Graf: Kvalificeret indholdsvalg. Niels Grønbæk Nielsen: Faglighed og tværfaglighed. Evalueringsdidaktik - sammenhængen mellem mål og evaluering / Camilla Kølsen de Witt og Lise Mayland. Jens H. Lund: Undervisningsdifferentiering og elevernes forskellige forudsætninger) ; Praksis i skolen (Else Waitz Mosegaard: Faglighed - med danskundervisningen som eksempel. Æstetisk dannelse / Annie Jeppesen og Franz Jensen. Kurt Harrits: Inklusion og rummelighed. Ann Helene Nissen: Medbestemmelse) ; Professionalitet (Lærerprofessionalitet og demokratisk dannelse /Jens H. Lund, Steen Simonsen og Torben Nørregaard Rasmussen. Læreres praksislæring / Per Fibæk Laursen og Helle Plauborg)

Almen didaktik - i læreruddannelse og lærerarbejde

Indscannet e-bog, let bearbejdet
Bognummer: 
621041
Nota udgivelsesår: 
2013
Redaktion: 
Jens H. Lund og Torben Nørregaard Rasmussen
Udgave: 
Kvan, 2008
ISBN: 
8790066642