Anerkendelse i børnehøjde

([Anerkendende pædagogik]) Med udgangspunkt i systemisk tænkning og anerkendende og værdsættende praksis vises hvordan man kan skabe rammer for børn, der stimulerer læring, skaberlyst, iværksætterånd og trivsel
Note: 
Indhold: Det enkelte barn/unge menneske og de omgivelser, det er en del af (Berit Hertz: Mere trivsel - mindre mobning : værdsættende kommunikation med børn og deres voksne. Jørgen Riber: Gennem forståelse til anerkendelse ; Truet på kammeratskabet : fra bedømmelse til anerkendelse - om pædagogisk arbejde inspireret af systemiske og narrative teorier) ; Lærerrollen, undervisningsformer og - miljøet (Kirstine Sort Jensen: Fra fejlfinding til anerkendelse - om udvikling af relationskompetence. Underviseren som proceskonsulent / Frank Iversen og Henrik Pedersen. Bente Lynge: På skattejagt i undervisningsmiljøet) ; Et eksempel på "åben rådgivning" på den enkelte skole (Bente Lynge: Fortællinger om en åben rådgivning) ; Et eksempel på udviklingsforløb for skolen og lokalsamfundet (Jacob Storch: Når børn anerkender - kreativitet og anerkendelse på en skole)

Anerkendelse i børnehøjde

Lydbog
Spilletid: 
9 timer 43 minutter
Bognummer: 
18219
Indlæsningsår: 
2009
Nota udgivelsesår: 
2009
Redaktion: 
Berit Hertz og Frank Iversen
Indlæser: 
Udgave: 
Dansk psykologisk Forlag, 2008
ISBN: 
9788777063763