Børn og natur - hvorfor og hvordan?

om naturfaglig dannelse for børn og unge
Forfatter:
Forskellige fagfolk giver på tværs af institutionsskel og kulturer deres bud på, hvad de opfatter som almen naturfaglig dannelse for børn og unge
Note: 
Indhold: Mogens Hansen: Kolbøtter, kundskaber og magi. Peter Norrild: Naturfag som almendannelse : naturfaglig dannelse for børn og unge - hvordan og hvorfor. Thomas Ginner: Teknik i den svenska grundskolan : en fråga om teknisk allmänbildning. Eric Vincent Poezevara: Smagssansens funktion, udnyttelse og udvikling hos børn. Helene Sørensen: Tryllekunstner eller lærer? Søren Wilhelmsen: Computeren i naturfagsundervisningen. Friluftsliv og naturfaglig dannelse / Nete Brændholt Marker & Kirsten Rosengaard Holmenlund. Ulla Didriksen: Tør du tage naturen i hånden? : og tør du bruge levende dyr i din undervisning? Formidlingen på Fjord&Bælt i Kerteminde / Søren Larsen & Allan Winther. Søren Breiting: Er slyngede åer den lige vej til elevernes begrebsudvikling? : et projekt om vandløbsrestaurering og natur/teknik-undervisning i Kolding Kommune under NORDLAB Projektet. Trine Hyllested: Øjets betydning ; Naturfaglig dannelse for børn og unge : en studiekreds

Børn og natur - hvorfor og hvordan?

Indscannet e-bog, ikke bearbejdet
Bognummer: 
604610
Nota udgivelsesår: 
2013
Redaktion: 
Jørgen Løye Christiansen m.fl.
Udgave: 
Videnscenter for Naturfaglig Dannelse, 2003
ISBN: 
8798979906