De første år i skolen - efter reformen

Note: 
Indhold: Barnets møde med skolen (Anne Knudsen: De første år i skolen - efter folkeskolereformen ; Børns psykiske udvikling og trivsel i et sociologisk og psykologisk perspektiv ; Identitet og fællesskaber. Poul Bak Lundgård: Robusthed. Caroline Jacobsen: Intersektionalitet - børns forskellige vilkår og læringsudbytte ; Sunde børn lærer bedst). Skolens møde med barnet (Anne Knudsen: Dannelse og uddannelse i indskolingen ; Læringsmålsstyret og god undervisning i indskolingen ; Leg og læring i indskolingen. Thomas Binderup: Klasseledelse og inklusion i indskolingen. Marie Ørum Pedersen: Børn med behov for andre læringsbetingelser. Mette Stæhr: Kultur som misforstået forståelseskategori. Kulturforskellighed - en kontekstafhængig tilgang / af Martin Holmgaard Laursen & Anne Knudsen). Samarbejde i indskolingen og uddannelse (Anne Knudsen: Teori og praksis - en introduktion til videnskabsteori ; Det tværprofessionelle samarbejde i indskolingen ; De professionsstuderendes møde med uddannelsen. Caroline Jacobsen: Samarbejde i og om skolestart: professionelle, forældre og elever). Indskolingens fag og aktiviteter (Science fra børnehave til skole / af Karen Bollingberg & Birgitte Virenfeldt Damgaard. Line Krebs Henrichsen: Natur og teknologi i indskolingen. Mikkel Snorre Wilms Boysen: Indskolingen mellem standardisering og innovation. Anne Bahrenscheer: Idræt, leg og bevægelse i indskolingen - et perspektiv på læring. Understøttende undervisning i indskolingen / af Anja Wittus Nissen & Anne Knudsen. Christine Dupont: Digitale medier i indskolingen

De første år i skolen - efter reformen

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
632841
Nota udgivelsesår: 
2016
Redaktion: 
Anne Knudsen og Caroline Jacobsen
Udgave: 
Billesø & Baltzer, 2015
ISBN: 
9788778423597