Den inkluderende skole i et ledelsesperspektiv

Om den inkluderende folkeskole med fokus på de ledelsesmæssige udfordringer
Note: 
Indhold: Rasmus Alenkær: Prolog : inklusion i teori og praksis. Del 1 - Udviklingsledelse (Rasmus Alenkær: Projektledelse i den inkluderende skole : eksemplificeret med InkA-projektet. Leif Moos: Forandringsledelse i en kommunal skoleudvikling : på vej mod inklusion i praksis. Mel Ainscow: Lokale løsninger i lokale kontekster : udvikling og ledelse af mere inkluderende uddannelsessystemer). Del 2 - Det store perspektiv (Alan Dyson: Ledelse hinsides den inkluderende skole. Steen Hildebrandt: Mangfoldighed skal ledes : udvikling og udfoldelse af alle intelligenser - set i et samfundsmæssigt perspektiv). Del 3 - Inkluderende skoleledelse (Laust Poulsen: Ledelse af den inkluderende skole : en skippers beretning. Steve Rayner: Inklusionsledelse : ledelse af professionel praksis i læringsfællesskaber). Del 4 - Ledelse af arbejdet med og omkring eleverne (At lede læreprocesser! : med særlig opmærksomhed på inklusion / af Mads Hermansen i samarbejde med Thomas Bøker Lund. Bjarne Nielsen: Ledelse af arbejdet med problemadfærd. Jørn Nielsen: PPR's rolle i den inkluderende skole : et navneskift?)

Den inkluderende skole i et ledelsesperspektiv

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
631104
Nota udgivelsesår: 
2015
Redaktion: 
Rasmus Alenkær
Udgave: 
Frydenlund, 2009
ISBN: 
9788778877826