Den lærende pædagog

pædagogiske kompetencer i praksis
Forfatter:
(Læringsarenaer)
Note: 
Indhold: 1. del : praksis, kompetencer og læring i ungdomspædagogikken (Eksemplarisk pædagogisk praksis (Susanne Pihl Hansen: Kunsten at få en Gnist til at Flamme. Jimmie Gade Nielsen: Tidligere rødders sociale arbejde med unge. Ole Hummelgaard: Om at møde sig selv i praksis. Klaus Goldschmidt Henriksen: Bossen og stjernerne : arbejdet med fælles tredje) ; Pædagogens kompetencer og kvalifikationer (Axel Hoppe: Nødvendige pædagogiske kompetencer i forhold til unges mønsterbrud. Klaus Goldschmidt Henriksen: Alternativt CV og pædagogiske kompetencer. Søren Langager: At være sammen og at stå sammen : og hvad det kræver at arbejde med ungdomsgrupper) ; Pædagogiske læringsformer (Flemming Andersen: Erfaringsbaseret læring og den individuelle læringsstil)) ; 2. del : forskellige former for praksislæring (Praksislæring i det iscenesatte læringsrum (Klaus Goldschmidt Henriksen: Iscenesat praksislæring : erfaringer fra uddannelsen til kompetenceagenter. Den uendelige uddannelse : en praksisorienteret videreuddannelse for ungdomspædagogiske praktikere / Ulla Jepsen og Jørn Foss) ; Praksislæring i det pædagogiske hverdagsliv (Jes Jørgensen: Refleksiv praksislæring gennem projektarbejde. Majlis Dybkjær: Rum til refleksion i den daglige praksis. Knud Erik Pedersen: Supervision som refleksion i det sociale praksisfællesskab) ; Praksislæring og forskning i praksis (Gitte Klitgaard: Når socialarbejdere forsker i egen praksis) ; Praksislæring og det nødvendige netværk (Line Lerche Mørck: Grænsefællesskaber i det "vilde" socialarbejdermiljø : på tværs af socialarbejdere og marginaliserede unge. Morten Jack: Det virtuelle praksisfællesskab : erfaringer, muligheder og begrænsninger))

Den lærende pædagog

Indscannet e-bog, ikke bearbejdet
Bognummer: 
605225
Nota udgivelsesår: 
2013
Redaktion: 
Flemming Andersen, Klaus G. Henriksen
Udgave: 
Alinea, 2004