Det legende lærende barn

i en udviklingspædagogisk teori
Note: 
Indhold: Baggrund (Et perspektiv i tiden ; Nogle holdninger inden for det børnehavepædagogiske felt ; Leg som en måde at forstå sin omverden på) ; Den fænomenologiske forskningstilgangs grundlag (Fænomenologien som grundlag for børnehavepædagogisk teoridannelse ; Børns erfaringer og måder at erfare på ; Udskillelse, variation og retning ; Metakognition og metakognitive dialoger ; Læring som forandring af omverdenen) ; Udviklingspædagogikkens teoretiske fremvækst af empirien (Barnets bevidsthed om sin egen læring ; Læring som objekt ; Matematik som objekt ; Kulturelle aspekter af omverdenen som objekt ; Skriftsproget som objekt ; Naturen som objekt ; At udvikle børnehavebørns forståelse) ; Børnehavebørnene, fremtiden og pædagogikken (Hvad skal børnene lære i børnehaven? ; Fremtiden i et globalt og kreativt samfund)

Det legende lærende barn

Indscannet e-bog, ikke bearbejdet
Bognummer: 
604313
Nota udgivelsesår: 
2013
Udgave: 
Hans Reitzel, 2005
ISBN: 
8741201817
Oversætter: 
Anne Grete Holtoug