Didaktikhåndbogen

teorier og temaer
Note: 
Indhold: Teorier (Merete Wiberg: Dannelsesteoretisk didaktik. Tina Bering Keiding: Læreteoretisk didaktik. Jens Rasmussen: Konstruktivistisk didaktik. Per Fibæk Laursen: Curriculumteori og kognitiv didaktik. Trine Øland: Reformpædagogik - progressiv pædagogik. Sven Erik Nordenbo: Dansk didaktik - en historie). Temaer (Stefan Hermann: Hvad er folkeskolens formål? Per Fibæk Laursen: Hvad bør være undervisningens indhold? Lene Tanggaard: Hvordan lærer børn? Bodil Nielsen: Hvordan kan man arbejde med mål? Karsten Agergaard: Hvad skal vi med evaluering? Hvad er børns oplevelse af skolegang? / Jacob Klitmøller og Noomi Linde Matthiesen. Micki Sonne Kaa Sunesen: Kan undervisning planlægges? Jørgen Bering Asmussen: Hvad indeholder en it-fagdidaktik, og hvordan integreres den i fagene? Katrine Dahl Madsen: Hvad skal børn kunne for at deltage i samfundet? Lea Lund: Hvad ved vi om læreres måder at tænke undervisning på? Camilla Brørup Dyssegaard: Hvad ved vi virker? Helle Plauborg: Hvordan leder man en klasse? Ole Løw: Hvad betyder sociale relationer for børns læring og udvikling? Hvad er gode læremidler? / Thomas Illum Hansen og Stig Toke Gissel)

Didaktikhåndbogen

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
636397
Nota udgivelsesår: 
2017
Redaktion: 
Per Fibæk Laursen og Hans Jørgen Kristensen
Udgave: 
Hans Reitzel, 2017
ISBN: 
9788741264400