Digitale medier og didaktisk design

brug, erfaringer og forskning
En række forskeres konkrete erfaringer med og overvejelser over didaktisk design og brugen af digitale medier i forskellige undervisnings- og læringskontekster fra grundskole til universitetsniveau
Note: 
Indhold: Børn og unges brug af digitale medier (Susanne V. Knudsen: "Kære Birgitte og kh Susanne" : e-mails som pædagogiske tekster. Carsten Jensen: Læringsspil og leg. Herdis Toft: It-integration i lege- og skolekultur : børns karnevalistiske, digitale kompetence. Lars Birch Andreasen: Brugeres stemmer i spil : inddragelse og dialogformer i museers undervisningspraksis) ; Sprog, matematik og billeder i It-didaktisk design (Bente Meyer: Remediering og redidaktisering : sproglaboratoriet tur-retur. Morten Misfeldt: At skrive matematik under påvirkning af nye medier. Mie Buhl: Billeder og æstetik i den it-didaktiske designproces : kvalificering af producentens praksis og refleksion) ; It-didaktisk design i videregående uddannelser (Når specialer gør en forskel : om kollaborative arbejdsformer i virtuelle læremiljøer / af Lone Dirckinck-Holmfeld ... [et al.]. Karin Tweddell Levinsen: Neomillenial learning styles og mønsterbrydere. Pernille Rattleff: Studerendes brug af videostreamet universitetsundervisning. Medierede læreprocesser : fra sproghandling til samhandling / af Bo Fibiger & Elisabeth Korsgaard Sørensen

Digitale medier og didaktisk design

Indscannet e-bog, let bearbejdet
Bognummer: 
625975
Nota udgivelsesår: 
2014
Redaktion: 
Lars Birch Andreasen, Bente Meyer og Pernille Rattleff
Udgave: 
Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2008
ISBN: 
9788776842222