Digitale metoder

At skabe, analysere og dele data
Note: 
Indhold: Digitale metoder : hvorfor, hvad, hvordan / Kirsten Drotner og Sara Mosberg Iversen ; Del 1 - at skabe indhold (Metoder til indsamling af internetmateriale og deres effekt på senere analyser - med Facebook som eksempel / Ditte Laursen, Niels Brügger og Kjetil Sandvik. Vitus Vestergaard: Datagenerering med API fra sociale netværksplatforme. Helle Strandgaard Jensen: Digitale arkiver som medskabere i ny historieskrivning. Anders Koed Madsen: Mellem algoritmisk automatisering og faglig intuition : semantisk netværksanalyse og participatorisk datadesign) ; Del 2 - at analysere indhold (Jakob Linaa: Same, same - but different : udfordringer og muligheder ved at undersøge og sammenligne Facebook og Twitter. Christian Kobbernagel: Google Analytics : et analyseværktøj i strategisk, digital kommunikationsplanlægning. Sara Mosberg Iversen: Med NVivo som analysepartner. Anders Stig Christensen: Multimodal transskription og analyse af brugergenereret indhold) ; Del 3 - at dele indhold (Anette Grønning: Sensitivt digitalt medieindhold : at undersøge fostre på Facebook. Lisbeth Frølunde: Akademisk video : forskeren som formidler, historiefortæller eller dialogpartner. Sigurd Trolle Gronemann: Digitale designprocesser i digital formidling)

Digitale metoder

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
643368
Nota udgivelsesår: 
2019
Redaktion: 
Kirsten Drotner og Sara Mosberg Iversen
Udgave: 
Samfundslitteratur, 2017
ISBN: 
9788759327937