Elevskrivere i gymnasiefag

Undersøger hvordan unge gymnasieelever og hf-kursister lærer sig at skrive, hvordan de lærer faglig kundskab gennem skrivning, og hvordan skrivning og fagligt identitetsarbejde forbinder sig for dem
Note: 
Indhold: Ellen Krogh: Faglighed og skriftlighed - teori, metode og analyseramme ; Torben Spanget Christensen: Susan - identitet og skriverudviklng i overgangen mellem folkeskole og gymnasium ; Nikolaj Frydensbjerg Elf: Dramatisk, ikke tragisk - Amalies udvikling af skriveridentitet i fysik/kemi ; Peter Hobel: Skriveridentitet i fagligt samspil på hf ; Karen Sonne Jakobensen: Sprog, identitet, læring - to elevers opgaveskrivning i tysk i 1. gymnasieklasse ; Anke Piekut: Genreskrivning i gymnasiets danskfag ; Steffen Møllegaard Iversen: Om stemme og opgavegenrer i faget matematik ; Niels Bonderup Dohn: Genetikrapport - en undersøgelse af elevers genrekompetencer i biologi ; Ole Togeby: Den dobbelte genreforventning - genreforhold og sprolige valg i elevtekster

Elevskrivere i gymnasiefag

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
632719
Nota udgivelsesår: 
2016
Redaktion: 
Ellen Krogh, Torben Spanget Christensen og Karen Sonne Jakobsen
Udgave: 
Syddansk Universitetsforlag, 2015
ISBN: 
9788776748692