Empirisk didaktik

udfordringer, refleksioner og potentialer undersøgt i forskellige pædagogiske praksisser
(Undervisning og læring)
Note: 
Indhold: Per Fibæk Laursen: Didaktikkens empiriske vending. Didaktiske udfordringer (Trine Kløveager Nielsen: Professionsuddannelser - metaundersøgelse af teori og praksis-problematikken. Hanne Balsby Thingholm: Teori og praksis i læreruddannelsen - undersøgelse af læremidler som indhold i undervisningen) ; Didaktiske reflektioner (Lea Lund: Refleksioner over klasserumserfaringer - en undersøgelse af VUC-lærerens læring i praksis. Søren Smedegaard Bengtsen: Refleksioner over vejledningens relationelle dimension - undersøgelse af universitetsvejledning i praksis. Anders Skriver Jensen: Refleksioner over dagtilbudsdidaktik - undersøgelse af pædagoger og dagplejeres praksis) ; Didaktiske potentialer (Ulf Dalvad Berthelsen: Læringspotentiale på de sociale medier - undersøgelse af flersprogedes literacy-praksis på Facebook. Christina Matthiesen: Læringspotentiale i elevstyret imitatio - en undersøgelse af en retorisk skrivepædagogik i praksis. Sally Thorhauge: Læringspotentiale i mødet mellem gymnasium og museum - undersøgelse af læring i grænsefladen)

Empirisk didaktik

Standard e-bog
Under produktion. Denne bog vil blive tilgængelig, så snart den er færdigproduceret. Læs mere om bøger under produktion
Bognummer: 
661811
Nota udgivelsesår: 
2024
Udgave: 
Dafolo, 2018
ISBN: 
9788771608984