Fremmedsprog i gymnasiet
teori, praksis og udsyn
Note:
Indhold: Den sprogdidaktiske ramme (Dorte Fristrup: Perspektiver på profil og kernefaglighed. Birgit Henriksen: Sprogsyn og læringssyn. Metoder og tilgange / Susana S. Fernández og Dorte Fristrup. Susana S. Fernándes: Fokus på form. Hanne Leth Andersen: Progression. Elevautonomi og differentiering /Astrid Rasmussen og Susana S. Fernández. Jane Vinter: Motivation). Den kommunikative sprogundervisning i praksis (Dorte Fristrup: Den kommunikative undervisning. Birgit Henriksen: Mundtlig sprogproduktion. Karen Sonne Jakobsen: Skriftlighed. Susana S. Fernández: Feedback. Tasks / Mads Jakob Kirkebæk og Pia Ballegaard Hansen. Ord og tekst / Lise Andersen og Birgit Henriksen. Steen Bille Jørgensen: Litteraturforståelse. Jette Friis Tucǎ: Faktatekster. Det digitale læringsrum / Francesco Caviglia og Chresteria Neutzsky-Wulff). Rammer og udsyn (Interkulturel kompetence / Mette Skovgaard Andersen og Lisbeth Verstraete-Hansen. Kreativitet og innovation / Hanne Leth Andersen og Dorte Fristrup. Hanne Leth-Andersen: Alle fag er sprogfag.Birgit Henriksen: Lærerens faglige udvikling