Grundbog i turisme

Note: 
Indhold: Anders Sørensen: Turisme som samfundsfænomen og vidensfelt. Fænomenet (Anders Sørensen: Hvad er turisme - og hvordan forstår vi den? Per Åke Nilsson: Turismens historie. Susanne Jensen: Statistik og turisme - indsamlings- og opgørelsesmetoder. Can-Seng Ooi: Fra ignorant til intelligent turist : decentrering og recentrering af kulturer) ; Erhvervet (Peter Saabye Simonsen: Turismeerhvervets struktur og aktører ; Erhvervsturisme i Danmark. Ann Hartl: Turismemarketing er andet end bare marketing. Peter Kvistgaard: Turismepolitik i teori og praksis : beslutningsprocesser, indhold og aktørrelationer. Szilvia Gyimóthy: Den gode oplevelse? - et kritisk blik på kvalitetsdefinitioner i turismebranchen. Anne-Mette Hjalager: Turismens arbejdsmarked. Jon Sundbo: Udvikling og innovation i turisme) ; Destinationen (Jørgen Ole Bærenholdt: Hvad er turistdestinationer? Anette Therkelsen: Branding af turistdestinationer - muligheder og problemer. Susanne Jensen: Metoder til at beregne turismens økonomiske betydning. Lise Lyck: Efterspørgsel og udvikling af turistattraktioner under globalisering. Janne Liburd: Bæredygtig turisme : problemstillinger, muligheder og udfordringer. Berit C. Kaae : Lokalbefolkninger og turisme)

Grundbog i turisme

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
632422
Nota udgivelsesår: 
2016
Redaktion: 
Anders Sørensen
Udgave: 
Frydenlund, 2007
ISBN: 
9788778874634