Ingen arme, ingen kager!

en Bourdieu-inspireret praksisanalyse af skolens sociale sortering
(Unge Pædagogers serie) Stiller skarpt på den pædagogiske praksis i folkeskolen, som stiller høje krav til elevernes selvstændighed og faglige præstationer, og som afstedkommer at nogle elever falder igennem. Desuden introduktion til brug af Bourdieus teori ved analyse af pædagogisk praksis
Note: 
Indhold: Gruppedannelsen : om organiseringen af elevernes arbejde med projektopgaven ; Arbejdsugen : om organiseringen af lærernes arbejde ; Fremlæggelser og evaluering : om bedømmelseskriteriernes hierarki ; Det skolepolitiske felt i aktuel og historisk belysning ; Modstridende positioner i feltet for lærerarbejde : en opsamling på bogens analyser ; Pierre Bourdieu : en introduktion

Ingen arme, ingen kager!

Indscannet e-bog, ikke bearbejdet
Bognummer: 
612182
Nota udgivelsesår: 
2013
Udgave: 
Unge Pædagoger, 2007
ISBN: 
9788790220525