Interkulturel pædagogik

(Kvan) Det er nu det almindelige, at der i alle klasser i skolen er elever, som har dansk som andetsprog. Derfor er det en nødvendighed, at læreren er i stand til at planlægge, gennemføre og evaluere en undervisning, som tager hensyn til og gør brug af disse særlige elevforudsætninger. Det drejer sig både om at håndtere flerkulturel kompleksitet med flerkulturelle børne- og ungdomsgrupper og om andetsprogspædagogik. Temanummeret introducerer til andetsprogspædagogikkens teori og praksis, andetsprogstilegnelse og interkulturelle praksisformer
Note: 
Indhold: Garbi Schmidt: Indvandringen og de svære begreber. Ove Korsgaard: National identitet og interkulturel pædagogik. Joy Frimann Hansen: Skolens opgave i et multietnisk samfund. Line Møller Daugaard: Tosprogede elever i skolen - et sproglig praksis-perspektiv. Inger Maibom: Sproglig udvikling på tværs i skolen. Målrettet undervisning i det flersprogede klasseværelse / Mette Ginman og Maria Neumann Larsen. Helle Lykke Nielsen: Use it or lose it : indvandrersprog som kompetence i folkeskolen. Torben Rugberg Rasmussen: Islamisk radikalisering som udfordring for en interkulturel pædagogik. Karsten Mellon: Lærerkompetencer og interkulturel forståelse : fordybelsesmetoden

Bemærk, Nota har flere udgaver af denne e-bog. De vises alle nedenfor.

Interkulturel pædagogik

Standard e-bog
Under produktion. Denne bog vil blive tilgængelig, så snart den er færdigproduceret. Læs mere om bøger under produktion
Bognummer: 
667280
Nota udgivelsesår: 
2025
Redaktion: 
Vibeke Boelt m.fl
Udgave: 
Tidsskriftet Kvan, 2016

Interkulturel pædagogik

Indscannet e-bog, ikke bearbejdet
Bognummer: 
606565
Nota udgivelsesår: 
2013
Redaktion: 
Christian Horst
Udgave: 
Kroghs Forlag, 2006, (2. udgave)
ISBN: 
9788762408302