Kom ind i sproget

flersprogede elever i fagundervisning
(Didaktikserien) Denne antologi klæder grundskolens lærere samt lærerstuderende fagligt og pædagogisk på til at kunne tilrettelægge sprogudviklende undervisning af flersprogede elever
Note: 
Indhold: Sprog og fag ; Andetsprogstilegnelse i skolens fag ; Funktionel respons på elevsprog / Stine Kragholm Knudsen og Lone Wulff. Winnie Østergaard: Registerkontinuum - et værktøj til planlægning og refleksion. Semantiske bølger - analytisk redskab og didaktisk princip / Anna-Vera Meidell Sigsgaard og Susanne Karen Jacobsen. Anna-Vera Meidell Sigsgaard: Samtale og interaktion i undervisningen. Lytteforståelse i fagundervisningen / Charlotte Øhrstrøm og Mette Ginman. Katja Vilien: Ind i teksten med flersprogede elever. Lone Wulff: Ordforråd og fagundervisning. Mette Vedsgaard Christensen: Læremidler der støtter udviklingen af andetsprog. Sprogligt udviklende didaktik for nyankomne / Mette Ginman og Maria Neumann Larsen. Skole-hjem-samarbejde som ressource / Birgit Orluf og Susanne Hvilshøj. Fra baller til sædemuskler - sprogbaseret fagundervisning / Ulla Kofoed, Ruth Mulvad og Inge Regnarson. Kristine Kabel: Fagspecifik literacy - når elever skaber betydning.

Kom ind i sproget

Standard e-bog

Du skal være logget ind for at kunne downloade denne bog. Gå til login.

Bognummer: 
648636
Nota udgivelsesår: 
2021
Redaktion: 
Lone Wulff og Stine Kragholm Knudsen
Udgave: 
Akademisk Forlag, 2021, (2. udgave)
ISBN: 
9788750053750