Konstruktive hjælpesamtaler
mestringsfremmende perspektiver og redskaber i vejledning, rådgivning, mentoring og coaching
Note:
Indhold: Hjælperens fundament : konstruktiv relation og forståelse (Det hjælper ikke uden en arbejdsalliance mellem hjælper og vejsøger ; Det hjælper ikke uden empati ; Det hjælper at udvikle evnen til at lytte og forstå ; Det hjælper at forstå kompleksiteten i vejsøgerens læring ; Det hjælper at forstå vejsøgerens læring i et helhedsorienteret og positivt perspektiv) ; Hjælperens konstruktive drivkræfter (Mestringsorientering som konstruktiv drivkraft ; Styrkende positionering som konstruktiv drivkraft ; Perspektivudforskning som konstruktiv drivkraft ; Spørgsmål som konstruktiv drivkraft ; Mestringsorienteret feedback som konstruktiv drivkraft ; Samtalestruktur som konstruktiv drivkraft ; Visualisering som konstruktiv drivkraft ; Grupper som konstruktiv drivkraft ; Teknologi som konstruktiv drivkraft