Kropslighed og læring i daginstitutioner
Note:
Indhold: Sven-Erik Holgersen: Den synlige og den usynlige krop ; Kropslighed i musikalske udtryk. Mia Herskind: Bevægelsesanalyse og fortolkning - om at dokumentere lære- og væreprocesser ; Udvikling af bevægelsespraksis - om at kropsliggøre noget nyt ; Indretning, pædagogik og kropslighed i et personaleperspektiv. Nina Rossholt: Krop og bevægelse, hvad har det med køn at gøre? Anne Maj Nielsen: Kropsliggjort social arv. Thomas Moser: Børns kropslighed og sociale relationer. Helle Rønholt: Idræts- og bevægelsesdidaktik - et kritisk perspektiv. Helle Winther: Bevægelsespsykologi - kropssprog og udvikling i det professionspersonlige rum. Ilse Marie Mortensen: Inkluderende pædagogik i et kropsligt perspektiv. Kari Anne Jørgensen: Bevægelse, sted-oplevelse og litteraturforståelse i daginstitutionen