Kvalitet i dagtilbud

grundbog til dagtilbudspædagogik
(Den professionelle pædagog)
Note: 
Indhold: Barndom, kultur og læring (Stig Broström: Didaktik i dagtilbud - historisk og aktuelt. Torben Næsby: Barndom og pædagogisk kvalitet. Ole Henrik Hansen: Børns sproglige udvikling. Pædagogers arbejde med matematisk opmærksomhed i dagtilbud / Michael Wahl Andersen og Bent Lindhardt. Frank Storgaard: natur og naturfænomener i dagtilbud. Kultur af, med og for børn - især de yngste / Kim Jerg og Kaare Werner Nielsen). Profession og organisation (Daginstitutionens betydning for børns udvikling, trivsel og læring / Anna-Katharina Højen-Sørensen og Laura Louise Laugesen. Torben Næsby: Viden og evidensinformeret praksis uddannelse og i pædagogens arbejde. Palle Rasmussen: Evidens og professionel pædagogisk praksis. Tanja Miller: Dagtilbuddenes organisation, ledelse og kultur). Relation og kommunikation (Mari Pettersvold: Demokratiforståelser og børns demokratiske deltagelse i børnehaven. Pædagogisk arbejde med børns fællesskaber i overgangen fra børnehave til skole / Ida Schwartz og Selma Reynisdóttir. Børns involvering hverdagslivsbeslutninger og forandringsprocesser / Ida Kornerup og Mimi Petersen. Professionsetik og etiske dilemmaer i pædagogisk praksis for nul- til femårige / Allan Baumann og Marianne Gilbert Nielsen). Samarbejde og udvikling (Mogens Nygaard Christoffersen: Familiens udvikling i det 20. århunderede i demografisk belysning. Iram Siraj-Blatchford: Et fokus på pædagogik : casestudier af effektiv praksis. Deltagelse, fællesskabelse og læringsmuligheder : om samlingen som læringsmiljø / Kira Saabye Christensen og Ida Kornerup. Üzeyir Tireli: Forældreinddragelse - et kritisk blik)

Kvalitet i dagtilbud

Indscannet e-bog, let bearbejdet
Bognummer: 
631447
Nota udgivelsesår: 
2015
Redaktion: 
Ida Kornerup og Torben Næsby
Udgave: 
Dafolo, 2015
ISBN: 
9788771601206
Oversætter: 
Joachim Wrang