Læring eller ikke-læring?

(Undervisning og læring)
Note: 
Indhold: Henning Salling Olesen: Læringsbarrierer, læringsmodstand og læringsforsvar : prismer for en historisk konfliktudfoldelse. Læring - nysgerrighed og frustration : en psykodynamisk tilgang / af Steen Visholm og Karsten Mellon. Mentalisering og læringsforsvar / af Janne Østergaard Hagelquist og Heino Rasmussen. Dubrovnik-metoden - et analytisk værktøj til undersøgelse og forståelse af læreprocesser / af Birgitta Haga Gripsrud og Karsten Mellon. Stig Broström: Læringsmodstand hos børn. Dorthe Lau: Når læring bliver begrænset, upræcis eller utilstrækkelig. Trine Ankerstjerne: Fællesskabets betydning for læring. Benedicte Bernstorff: Læringsstier som værn mod læringsbarrierer. Jørgens Christiansen: Betyder et øget fokus på faglige kompetencer i skolen, at elevernes sociale kompetencer tilsidesættes? Peter Alheit: De uønskede studerende : lukketheden i det tyske universitetssystem

Læring eller ikke-læring?

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
635481
Nota udgivelsesår: 
2017
Udgave: 
Dafolo, 2017
ISBN: 
9788771601633
Oversætter: 
Simon Hastrup