Læringsmål og taksonomiske redskaber

(Undervisning og læring) Præsentation af en række taksonomier for læring. Indeholder en række konkrete eksempler på fx synlig læring, vigtigheden af tydelige mål og praksiseksempler med taksonomiske redskaber
Note: 
Indhold: Del 1 - Baggrund for målstyret undervisning og taksonomier (Bodil Nielsen: Læringsmål og progression. James Nottingham: Hvorfor anvende taksonomier til læring?) ; Del 2 - Fem taksonomier for læring (Annette Hildebrand Jensen: Blooms taksonomi. Pam Hook: SOLO-taksonomien. Robert J. Marzano: Marzanos taksonomi for læringsmål. Trine Gustafson: Krathwohls taksonomi for affektiv læring ; Simpsons taksonomi for psykomotorisk læring. Geoff Petty: De afgørende første minutter) ; Del 3 - Anvendelse af taksonomiske redskaber i praksis (Lene Skovbo Heckmann: Hvordan kan taksonomier anvendes i skolen som støtte for elevers læring? Victoria Grønning Iverssøn: Anvendelse af taksonomier på elevniveau - eksempler fra undervisningen. Kirsten Frølich Brønd: Synlig læring for eleverne. Henning Fjørtoft: Tjeklister og rubrics : kriteriebaserede vurderingsredskaber)

Læringsmål og taksonomiske redskaber

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
632455
Nota udgivelsesår: 
2016
Udgave: 
Dafolo, 2015
ISBN: 
9788771600766
Oversætter: 
Anne Lindhard, Kåre Dag Jensen og Elisa Nadire Caeli