Making is connecting

the social meaning of creativity, from DIY and knitting to YouTube and Web 2.0
Forfatter:
Bogen diskuterer den sociale værdi af hverdagens kreativitet. I det 20. århundrede blev produktionen af kultur efterhånden domineret af professionelle, men i dag er vi på vej væk fra læn-dig-tilbage-og-lad-dig-underholde/undervise-kulturen, og det er atter populært at være kreativ, både indenfor de traditionelle områder som håndarbejde, gør-det-selv, kunst o.m.a. og online, hvor kreativiteten blomstrer, og hvor både virtuelle og mere håndgribelige produkter fremvises via de sociale teknologier. Der skabes og der skabes social interaktion. Gauntlett påviser med inddragelse af psykologi, filosofi, politik og økonomi, hvordan dette kulturelle skifte er nødvendigt og vigtigt for individet såvel som samfundet
Note: 
Indhold: Introduction. The meaning of making I : philosophies of craft. The meaning of making II : craft today. The meaning of making III : digital. The value of connecting I : personal happiness. The value of connecting II : social capital and communities. Tools for change. Web 2.0 not all rosy?. Conclusion

Making is connecting (Engelsk)

Indscannet e-bog, ikke bearbejdet (Engelsk)
Bognummer: 
617659
Nota udgivelsesår: 
2013
Udgave: 
Polity Press, 2011
ISBN: 
9780745650029