Marketingmodeller

Håndbog, værkstøjskasse og vejledning i at bruge de bedste marketingmodeller og beskrivelse af deres styrker og svagheder i forhold til de aktuelle brugssituationer
Note: 
Indhold: Omgivelser, marked og kunder (Christian Grandjean: Pestel. Kim Buch-Madsen: SMP (Segmenteringsprocessen) ; Købsprocessen på BTB-Markeder (Buygrid). Niels Kühl Hasager: Oplevet risiko ; Sociale købsmotiver. Ole E. Andersen: Købsmotiver på BTC-Markeder ; FCB-modellen ; Net promoter score ; Markedsanalyseprocessen. Birgitte W. Grandjean: Kanos kundetilfredshedsmodel). Marketingmix og værdipakke: Ole E. Andersen: 8 P (marketingmix). Birgitte W. Grandjean: De fem produktdimensioner. Kim Buch-Madsen: Servicetrekanten ; Customer value ; Distributionsstrategi (Place). Jan Kyhnau: Value proposition canvas. Heidi Hansen: Aakers identitetsplanlægningsmodel ; Brandets byggeklodser ; Brandarkitektur). Markedskommunikation og salg (Sine Nørholm Just: Tibbles planlægningscyklus ; Dagmar. Kim Skjoldborg: Kommunikationsprocessen. Christian Grandjean: Paid, owned og earned media-modellen. Ole E. Andersen: Aida ; Effektiv frekvens (i mediaplanlægning). Kim Buch-Madsen: Salgsprocessen. Michael Sjørvad: Salgsledelse). Strategi og innovation: Kim Buch-Madsen: Boston-/BCG-modellen ; Ansoffs vækstmatrice ; Porters five forces ; Business model canvas ; Rogers adoptionsmodel ; Product life cycle (PLC) ; Stage gate modellen. Christian Grandjean: Porters Generiske konkurrencestrategier ; Blue Ocean Strategy). Global marketing og onlinemarketing (Svend Hollensen: Internationaliseringens fem faser ; International konkurrencekraft - fra makro til mikro ; Hollensens markedsvurderingsmodel ; Tragtmodel for markedsvalg ; Hollensens model for valg af "entry mode" ; Hollensens glokaliseringsmodel. Kim Skjoldborg: Digital marketingmix. David Ledstrup: Social media-landskabet ; Helhedsorienteret Social media-strategi)

Marketingmodeller

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
636493
Nota udgivelsesår: 
2017
Redaktion: 
Kim Buch-Madsen
Udgave: 
Samfundslitteratur, 2017
ISBN: 
9788759328897