Matematikvanskeligheder - tidlig indsats

kortlægning og undervisning
(Matematikvanskeligheder) Et praktisk redskab til at give matematiklærere mulighed for hurtigt og effektivt at iværksætte støtte til elever, der har vanskeligt ved at lære grundlæggende sider af matematikkens mange forskellige områder
Note: 
Indholdsfortegnelse : Indledning (Bogens formål og baggrud ; Fælles mål og nationale bestemmelser ; Inkluderende matematikundervisning og undervisningsdifferentiering ; Regnehuller ; Kortlægning og undervisning styret af fokusspørgsmål ; Lærerens rolle ; Valg af indsatsområde ; Samtale og samarbejde) ; Bogens indhold (Informationstest med den enkelte elev ; Afdækkende samtale med den enkelte elev ; De ti matematiske områder (A-J) ; Opbygningen af hvert enkelt matematisk område ; Repræsentationsformer og materialer, som anvendes i bogen) ; Informationstest og afdækkende samtale med eleven ; De ti matematiske områder - A-J (Kendskab til viden om tallene i sammenhæng og tallenes navne og symboler ; Opfattelse af tallenes egenskaber som mængdetal, ordenstal og identifikationstal ; Basisstrategier med tal ved addition og subtraktion ; Forståelse af basale talsammenhænge ; Basisstrategier med tal ved mulitiplikation og division ; Basisbeskrivelser og terminologi relateret til geometriske former ; Basisstrategier og forståelse relateret til geometriske former og figurer ; Stragegier til genkendelse og produktion af talmønstre og geometriske mønstre ; Grundlæggende forståelse af del-heled ; Grundlæggende forståelse af måling) ; Oversigt over kopisider og materialer

Matematikvanskeligheder - tidlig indsats

Standard e-bog

Du skal være logget ind for at kunne downloade denne bog. Gå til login.

Bognummer: 
660943
Nota udgivelsesår: 
2024
Udgave: 
Dansk Psykologisk Forlag, 2023, (2. udgave)
ISBN: 
9788771853704