Motion og bevægelse i skolen

Note: 
Indhold: Motion og bevægelse - hvorfor? (Jesper Lundbye-Jensen: Hvad kan vi lære af den neurovidenskabelige tilgang til bevægelse, kognitive funktioner og læring. Ole Lund: At bevæge sig dybere ind i lærestoffet - hvordan kan kropslig bevægelse understøtte elevers boglige læring? Øyvind Førland Standal: Kropslig dannelse - "bevægelsesliteracy" som pædagogisk model. Yngvar Ommundsen: Motion og bevægelses betydning for elevernes psykosociale sundhed, trivsel og velvære. Fysisk aktivitet og sundhed / Malte Nejst Larsen, Peter Krustrup og Niels Wedderkopp ; Motion og bevægelse - handlemuligheder i praksis (Henrik Taarsted Jørgensen: "Bevægelse er, når eleverne ikke sidder på en stol" - om lærernes forståelse af motion og bevægelse i undervisningen. Bent Vigsø: Pædagogen i skolen, det tværprofessionelle samarbejde mellem lærere og pædagoger om bevægelse i skolen. Charlotte Østergaard: Motiverende og inkluderende bevægelsesaktiviteter i skolen. Trivsel og bevægelse i skolen / Søren Smedegaard og Thomas Skovgaard. Motion og bevægelse i udskolingen / Esben Volshøj og Lise Réol. Søren Andkjær: Friluftsliv og outdoor i skolen. Bevægelse i fremtidens skole - fra udfordringer til muligheder / Andreas Bolding Christensen og Bodil Borg Høj. Jens-Ole Jensen: Ståsteder i bevægelse - hvad er meningen med bevægelse i skolen?

Motion og bevægelse i skolen

Lydbog med tekst
Spilletid: 
13 timer 26 minutter
Bognummer: 
638750
Indlæsningsår: 
2018
Nota udgivelsesår: 
2018
Udgave: 
Hans Reitzel, 2018
ISBN: 
9788741268835
Oversætter: 
Tom Havemann