Naturfagslærerens håndbog

Håndbog der giver inspiration til at udvikle undervisningen i folkeskolens naturfag med fokus på bl.a. læringsmiljøer, stofudvælgelse, natursyn, samarbejde på tværs af fag og klassetrin samt evaluering og afsluttende prøver
Note: 
Indhold: Iben Dalgaard: Hvorfor naturfag? Lisbeth Bering: Naturfaglig tankegang. Erland Andersen: Naturfagene i Danmark. Lene Beck Mikkelsen: Stofudvælgelse. Christian Petresch: Modeller, teorier og den praktisk undersøgende dimension. Trine Hyllested: Formelle og uformelle læringsmiljøer. Karsten Elmose Vad: Natursyn og naturopfattelse. Helene Sørensen: Evaluering og afsluttende prøver i naturfagene. Jan Sølberg: Udvikling af skolens naturfaglige kultur. Sebastian Horst: Udviklingsarbejde i naturfagene. Jens Dolin: Naturfag i et internationalt perspektiv

Naturfagslærerens håndbog

Indscannet e-bog, let bearbejdet
Bognummer: 
624469
Nota udgivelsesår: 
2013
Redaktion: 
Erland R. Andersen
Udgave: 
Dafolo, 2009
ISBN: 
9788772814667