Oplevelsesstedet

tekstanalytiske tilgange til oplevelsesdesigns
(MÆRKK - æstetik og kommunikation) Der sættes fokus på steder, der er blevet designet, så de er oplevelsesrige. Med eksempler på bemærkelsesværdige oplevelsessteder inden for detailhandel, hotel- og restaurantbranchen, folkebiblioteket og kunst
Note: 
Indhold: Oplevelsessteder : set fra et tekstanalytisk perspektiv / Christian Jantzen og Tove Arendt Rasmussen. Christian Jantzen: Det tematiske grundlag for unikke koncepter - Hotel New York ; Fødsel og forvandling - Build-A-Bear Workshop. Oplevelsesrige kædebutikker - Sticks'n'Sushi / Sarai Løkkegaard og Kristina Skovgaard Pedersen. Sanne Dollerup: Legende butiksuniverser - Tarina Tarantino. Varehusbesøget som fornøjeligt hverdagsdrama - IKEA / Julie Bouchet og Christian Jantzen. Nicolai Jørgensgaard Graakjær: Lyt til butik : analyse af butikkens soundscapes - Abercrombie & Fitch. Peter Allingham: Kunst, medie og meningsdannelse i responsive bymiljøer - D-Tower, Doetinchem. Rasmus Grøn: Folkebiblioteket som oplevelsessted - Hjørring Bibliotek. Falk Heinrich: Den oplevede oplevelse : når kunsten reflekterer oplevelsen.

Oplevelsesstedet

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
637768
Nota udgivelsesår: 
2018
Redaktion: 
Christian Jantzen m.fl.
Udgave: 
MÆRKK, 2014
ISBN: 
9788761663269