Pædagogers kompetencer

mellem etik, dannelse, relationer og metodologi
Bogen giver et bud på, hvad pædagoger bør vide og kunne i dag og i fremtiden i en stadig mere kompleks og digitaliseret institutionsverden. Hvordan bygger man i praksis videre på forskningsbaseret viden, og skaber vedkommende udviklings- og læringsmiljøer for børn og unge?
Note: 
Indhold: Etik - dannelse (Dion Sommer: Pædagogers komplekse fagligheder i robotalderen. Christina Haandbæk Schmidt: Originale pædagoger - integritet og dømmekraft. Social bæredygtighed og verdensmålene / Steen Hildebrandt & Michael Stubberup. Nils Falk Hansen: Øjeblikkets magi - en balance mellem systematik og spontanitet. Peter Østergaard Andersen: Emotioner, pædagogik og pædagogers kompetencer). Dannelse - relationer (Digital dannelse - og nye pædagogiske kompetencer / Camilla Mehlsen & Vincent F. Hendricks. Iben Jensen: Kulturmøder : kan man være farveblind i en fælleskulturel børnehave? Mikkel Snore Wilms Boysen: Musikkens mange veje. Merete Cornet Sørensen: Æstestik og magi i pædagogisk praksis. Videnformer og samspil i daginstitutionsarbejde / Annegrethe Ahrenkiel & Niels Warring. Lene Tanggaard: Kreativitetens materialitet i pædagogiske sammenhænge. Daniela Cecchin: Legen og det legende i bevægelse). Relationer - metodologi (Vicki Sieling: Mentalisering - en pædagogisk nøglekompetence. Rikke Yde Tordrup: Udviklende og trygge fællesskaber. Bente Lynge: "Mentalisering" - et praktisk pædagogisk begreb! Trine Ankerstjerne: Pædagoger i skolens tværprofessionelle arbejde om børns trivsel. Maja Plum: En skrøbelig praksis? : det relationelles betydning for pædagogers faglige formåen. Unni Lind: Kollektiv trivsel i daginstitutionen : en relationel og metodisk udfordring. Alice Kjær: Pædagogers kompetencer i projektorganisering af læringsmiljøer). Metodologi - etik (Klaus Thestrup: Digitalt deltagende og eksperimenterende pædagoger. Kirsten Elisa Petersen: Pædagogers faglige kompetencer i arbejdet med børn og unge i udsatte positioner. Pernelle Rose: Tidlig forebyggende indstats mellem omsorg og kontrol. Lone Svinth. Øget chancelighed for børn i udsatte positioner. Mathilde Nyvang Hostrup: Pædagogisk inklusionskompetence : individuelle og kulturelle mindset i inklusionspraksis. Søren Engelsen: Etiske færdigheder

Pædagogers kompetencer

Standard e-bog

Forkortelsesgrad

Punktvariant

Eksportformat

Decimalnummerering

Download
Bognummer: 
648988
Nota udgivelsesår: 
2021
Redaktion: 
Daniela Cecchin og Vicki Sieling
Udgave: 
Akademisk, 2020
ISBN: 
9788750054436