Pædagogik i skole og fritid

Note: 
Indhold: Om læring, didaktik og dannelse (Læring som tegnskabende aktivitet - om pædagogens arbejde med læring og opgavedidaktik i den understøttende undervisning / Lea Ringskou og Jacob Noer Ahm. Skolepædagogers arbejde med natur / Niels Ejbye-Ernst og Dorte Stokholm. Erika Zimmer Brandt: Mediepædagogik i skole og fritid. Søren Holm: Professionsetik i skole- og fritidspædagogik. Stig Broström: Den didaktiske dimension i skole- og fritidspædagogik) ; Om identitet, leg og fællesskaber (Ivar Frønes: Børns og unges socialiseringsprocesser. Carsten René Jørgensen: Identitetsdannelse. Krop, køn og seksualitet / Marie Hagelskjær, Katrine Zeuthen og Christian Graugaard. Helle Rabøl Hansen: Mobningens arenaer - at være ude og inde af skolemiljøets grupper og fællesskaber. Den vigtige hverdagssamtale i skolen - skolepædagogens unikke rolle i børns og unges sproglige udvikling / Karsten Bjerg Düring og Bo Persson. Leg er ikke en forberedelse til livet - om leg i SFO og skole / Maria Øksnes og Einar Sundsdal. Vibe Larsen: Pædagogiske overvejelser over kulturel og social kompleksitet i fritidsinstitutioner og skoler ; Forældresamarbejde i et multikulturelt perspektiv. Love og konventioner på skole- og fritidsområdet / Jens Horsholt Mikkelsen, Morten Anker Hansen og Torben Munkholm. David Thore Gravesen: Om social mobilitet og pædagogisk fantasi. Videnskab, viden og pædagogisk praksis / Lene S.K. Schmidt og Signe Hvid Thingstrup) ; Om samarbejde, æstetiske processer og sundhed (Trine Ankerstjerne: Professionsfaglig kommunikation og samarbejde - herunder tværprofessionelt samarbejde. Lone Wiegaard: Krop, bevægelse og idrætsaktiviteter i skole og fritidstilbud. Sven-Erik Holgersen: Musik i skole- og fritidspædagogisk praksis. Tanja Phaff Louring: Dramafagets potentiale i det skole- og fritidspædagogiske arbejde. Billedkultur i skole og fritid / Hanne Hauer og Frants Mathiesen. Sundhed og sundhedsfremme i skole, fritidsordning og klub / Anette Schulz og Ulla Pedersen. Ida Skytte Jakobsen: Børns og unges forudsætninger, kompetencer og udviklingsmuligheder - herunder pædagogens rolle i forhold til børn med særlige behov) ; Om institutionelle rammer, tværprofessionalitet og udviklingsprocesser (Trine Ankerstjerne: Institutionelle og organisatoriske rammer for det skole- og fritidspædagogiske arbejde. Når pædagoger og lærere samarbejder i skolen - muligheder, udfordringer og perspektiver / Lea Ringskou og Ulf Brinkkjær. Astrid Kidde Larsen: Innovation i skole- og fritidsinstitutioner. Pædagogers arbejde med didaktik, evaluering og dokumentation i skole og fritid - værktøjer og teoretiske begreber / Anne Bahrenscheer og Mathilde Sederberg)

Pædagogik i skole og fritid

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
636073
Nota udgivelsesår: 
2017
Redaktion: 
David Thore Gravesen
Udgave: 
Hans Reitzel, 2017
ISBN: 
9788741265551