Pædagogik mellem skole og fritid

grundbog til pædagoguddannelsen
(Den professionelle pædagog) Indføring i de forskellige faglige elementer, som det skole- og fritidspædagogiske praksisfelt udgøres af. Med temaer som tilsammen udgør rammen for at forstå de vilkår og betingelser for opvækst, som børn og unge i dag befinder sig i og handler ud fra
Note: 
Indhold: Barndom, ungdom, didaktik og dannelse (Per Schultz Jørgensen: Barndom og opvækst i opbrudssamfundet. Jesper Larsen: Moderne ungdom. Mikkel Hald: Didaktik. Astrid Hestbech: Dannelse i medialiseret tid) ; Identitet, fællesskab, relationer og inklusion (Stig Broström: Identitet, læring og udvikling. Læring i fællesskaber / Liv Kondrup Hardahl og Louise Hvitved Byskov. Anja Hvidtfeldt Stanek: Inkluderende fællesskaber i skole og SFO. Helle Rabøl Hansen: Jeg hader, hader, hader skole - mistrivsel i skolen set fra pædagogiske perspektiver) ; Udviklings- og læringsrum (skole- og fritidspædagogers udspændthed i mødet med skolens logikker / Stine Dupont, Maj Borggaard Hansen, Klaus Kofoed-Heller. Lotte Marquard: Krop, bevægelse og trivsel. Æstetik, kreativitet og eksperimenter / Niels Falk Hansen og Karen Stine Egelund. Understøttende undervisning : hvad, hvordan og hvorfor? / Trine Ankerstjerne og Lea Ringskou) ; Samarbejde og udvikling (Pædagogers faglighed på tværs af fritid og skole / Mathilde Knage og Lena Højgaard Jannsen. Ditte Tofteng: Den fælles opgave : tværprofessionelle indsatser og samarbejdsflader. Mette Høgh Stæhr: Hvem skal passe mit barn i dag? Pædagogers samarbejde med forældre i fritid og skole. Trine Ankerstjerne: Professionsidentitet : mellem fritid og skole)

Pædagogik mellem skole og fritid

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
643988
Nota udgivelsesår: 
2020
Udgave: 
Dafolo, 2019
ISBN: 
9788771606867