Pædagogik og fortælling
at fortolke, forstå og forny pædagogisk praksis
Note:
Indhold: Fortælleteori og fortælletyper (Hvad er fortælling? Introduktion til narrativ teori ; Forskellige typer af fortællinger) ; Fortællinger i pædagogisk praksis (Praksisfortællinger ; Kulturfortællinger og selvfortællinger ; Det pædagogiske projekt og dets temaer) ; Udøve, undersøge og udvikle (Spørgsmålet om god pædagogik er ikke til at komme udenom ; Fortællinger bidrager til professionsudvikling ; At arbejde narrativt med deltagerperspektiver) ; Fortællinger i spil i uddannelsen (Hvilken pædagog vil du være? Fortællinger i praktik ; Kom i gang med at fortælle ; Fortællinger i dagtilbuddets arbejde med den styrkede læreplan ; En skolefritidspædagogisk fortælling ; Socialpædagogiske fortællinger ; Narrative tilgange i bachelorprojekter) ; Fortælling og udvikling af pædagogiske institutioner (Dokumentation og evaluering med praksisfortællinger ; Styring haves, kultur efterlyses)