Pædagogik og lærerfaglighed

18 bidrag
Note: 
Indhold: Skolen - skole og samfund (Gert Biesta: Pligten til at gøre modstand - om skoler, lærere og samfund. Alexander von Oettingen: Skolens dannelse. Peter Kemp: Dannelsens etiske dimension. Lars Ulriksen: Skolen i et sociologisk perspektiv. Enhedsskolen / af Kirsten Krogh-Jespersen og Benedikte Vilslev Petersen) ; Eleven - elevens læring og udvikling (Per Schultz Jørgensen: Opvækst i en individualiseret verden. Dion Sommer: Elevens læring og udvikling - fra politiseret pædagogik til børneperspektiv. Merete Munkholm: Læringsbegreber i lærerens praksis. Rasmus Alenkær: Inklusion : en skole for alle. Benny Bang Carlsen: Andetsprogstilegnelse i et flersprogligt og flerkulturelt perspektiv. Carsten Rønn: Det metanarrative rum - specialpædagogikken og kompetencerne) ; Undervisningen - almen undervisningskompetence (Didaktik / af Benedikte Vilslev Petersen og Anja Madsen Kvols. Kirsten Krogh-Jespersen: Undervisningsdifferentiering og lærerkompetencer. Simon Skov Fougt: Fagdidaktisk reflekteret integration af it. Thomas Iskov: Lærerens didaktiske intentionalitet - om en almen didaktisk planlægningspraksis mellem tekniske og pædagogiske rationaler) ; Læreren - almene lærerkompetencer (Elsebeth Jensen: Klasseledelse - medbestemmelse, selvbestemmelse og fællesskab. Martha Mottelson: Lærerens praksisviden. Karen Marie Hedegaard: Etik og lærerfaglighed)

Pædagogik og lærerfaglighed

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
636529
Nota udgivelsesår: 
2017
Redaktion: 
Karen Marie Hedegaard, Anja Madsen Kvols og Benedikte Vilslev Petersen
Udgave: 
Klim, 2017
ISBN: 
9788771298680