Pædagogisk forskning og udvikling

(Pædagogik under forandring) Der sætte fokus på centrale problemstillinger inden for det pædagogiske og det lærerfaglige område, bl.a. forskningstilknytning og udviklingsbasering, IT og folkeskolen, socialpædagogik, tendenser i pædagogisk arbejde samt æstetik og æstetiske fag
Note: 
Indhold: Forskningstilknytning - erfaringer og perspektiver (Jørgen Gleerup: Forskningstilknytning og professionsudvikling) ; Folkeskolen og de nye medier (Jens Jørgen Hansen: Mellem mediepanikker og medierevolutioner : mediediskurser i folkeskolens læseplaner. Finn Wiedemann: Skolekultur og it) ; Mod et tredje perspektiv - tendenser i pædagogisk arbejde (Ida Schwartz: Fra klient til medborger : dilemmaer i socialpædagogikken. Marianne Horsdal: Vold som blind passager : et forsøg med erfaringslæring ved hjælp af fortællinger. Trine Rasmussen: Flygtningediskurser og -fortællinger) ; Æstetik, leg og læring - teorier og begreber (Flemming Mouritsen: Æstetisk refleksivitet og refleksionstyper i børns former for narrative udtryk og leg : en analyse af rolleleg som fortælling. Kim Jerg: Udkast til en sprogbrug om æstetiske fag og fagligheder. Niels Buur Hansen: Læringsbetegnelsen i diskurspædagogisk perspektiv)

Pædagogisk forskning og udvikling

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
632969
Nota udgivelsesår: 
2016
Redaktion: 
Jørgen Gleerup, Finn Wiedemann
Udgave: 
Syddansk Universitetsforlag, 2003
ISBN: 
8778388058