Paradokser i værdiskabelse

ledelse med competing values framework
Præsentation af teorien om konkurrerende værdier (the competing values framework eller CVL), der handler om, at værdi skabes, når en organisation udvikler kompetencer inden for fire konkurrerende antagelser: kontrol, konkurrence, skabelse og samarbejde
Note: 
Indhold: Introduktion : paradokser i værdiskabelse i en dansk sammenhæng (Introduktion til modellen ; Case 1 : soldat og bureaukrat - modellen brugt i forsvarets ledelsesgrundlag ; Case 2 : brugen af teorien om paradokser i værdiskabelse i produktionen i Novo Nordisk ; Case 3 : nye ledelsesværdier og ændret organisationskultur som middel til at skabe succes i Hollænderhusene, Næstved Kommune ; Case 4 : strategisk kompetenceudvikling ved hjælp af teorien om paradokser i værdiskabelse i Job- og Borgerservice i Silkeborg Kommune ; Afsluttende kommentarer) / af Andreas Granhof Juhl og Jakob Nørlem. Værdiskabelse (At arbejde med paradokser i værdiskabelse ; Hvad betyder værdi? ; De fire kvadranter ; Spændinger og studehandler : fra enten-eller- til både-og-tænkning; Værdiskabelse gennem ny ledelsesadfærd) ; Anvendelse i praksis (At forudsige værdiskabelse og finansielle præstationer ; Måling af lederkompetencer og organisationskultur ; Løftestænger for organisatoriske forandringer ; Konklusioner om værdistrukturen)

Paradokser i værdiskabelse

Standard e-bog

Du skal være logget ind for at kunne downloade denne bog. Gå til login.

Bognummer: 
656458
Nota udgivelsesår: 
2023
Udgave: 
Dansk Psykologisk Forlag, 2015
ISBN: 
9788771581058
Oversætter: 
Stig W. Jørgensen