Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde

praksisudvikling på grundlag af integrativ selvpsykologi
Note: 
Indhold: De teoretiske grundmodeller (Jan Tønnesvang: Grundlag for en pædagogisk dannelsestænkning - kvadrantlogik, vitaliseringsmiljø og kvalificeret selvbestemmelse) ; Samtale, trivsel, integration og udvikling (Poul Skaarup Jensen: Vi har forstået, og hvad så -? fra teoretisk tænkning til daglig praksis. Dialogmodel som grundlag for integration / Maria S. Ovesen, Hanne Pia Eriksen & Jan Tønnesvang. René Kristensen: Vitalisering af rettetheder - om pædagogiske interview som psykologiske ilt-udviklere i skolen. Peter Poulsen: Værdige samtaler i socialpsykiatrien. Anja Nielsen: Vitaliseringsmodellen i døvblindepædagogisk arbejde. Kognitiv livssamtale - eksemplificeret i forhold til unge / Jan Tønnesvang & Marianne Schøler. Peter Vig: Kvalificeret selvbestemmelse - et helhedsorienteret perspektiv på arbejdet med elevkompetencer i døgninstitutionssammenhæng) ; Organisation, iltning og ledelse (Nyt liv i enhedsskolen - om revitalisering af folkeskolen og ledelsesopgaven / Lars Wørtz & Gorm Sæderup. Kirsten Bro: Ledelse af skoleudvikling - med rettethedstænkning som bindeled mellem skolens kerneydelse og organisationsudvikling. Timo Klindt Bohni: Selvpsykologiske perspektiver på ledelse) ; Teori, praksis og sprogspil (Volker Bunzendahl: Sprogspillet om rettetheder og psykologisk ilt i og omkring skolen og andre pædagogiske sammenhænge. Dot Reinau: Mellem teori og praksis - koncepter eller profession?)

Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde

Indscannet e-bog, let bearbejdet
Bognummer: 
624828
Nota udgivelsesår: 
2013
Redaktion: 
Jan Tønnesvang og Maria S. Ovesen
Udgave: 
Klim, 2012
ISBN: 
9788771291148