Religionslærerens håndbog II

faglige overvejelser og konkrete undervisningsforløb
Syv teoretiske artikler, der hver præsenterer en metodisk tilgang til undervisning i religion, efterfulgt af konkrete undervisningsforløb, der tilgodeser folkeskolens fire slutmål for alle klassetrin
Note: 
Indhold: Mette Rold: At få øje på sig uden for os! Keld Skovmand: Brobygning som udfordring for religionslæreren. John Rydahl: Den fænomenologisk-hermeneutiske tilgang. Mogens Müller: Den historisk-kritiske tilgang. Ingrid Ank: Den narrative tilgang. Den religionsfænomenologisk-komparative tilgang / Marianne Qvortrup Fibiger og Rene Dybdal Pedersen. Mette Buchardt: Den religionssociologiske tilgang. Karen Schousboe: Den biografiske tilgang. Dorthe Jørgensen: Den æstetiske tilgang

Religionslærerens håndbog II

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
643302
Nota udgivelsesår: 
2019
Redaktion: 
Carsten Bo Mortensen og Lene Therkelsen
Udgave: 
Eksistensen, 2017, (2. udgave)
ISBN: 
9788741003641