Skolens praksis

tilgange til pædagogik, undervisning og læring
Grundbog om skolens virke. Den fokuserer på en række centrale grundsten i skolen og favner et bredt udsnit af de mange perspektiver, positioner og synspunkter i moderne pædagogik
Note: 
Indhold: Pædagogik, undervisning og læring i skolen (Ove Korsgaard: Pædagogik og didaktik - i et idéhistorisk perspektiv. Jørgen Christiansen: Læringsbegrebet. René B. Christiansen: En almen-didaktisk model for undervisningsplanlægning. Peter Wick: Undervisningens organisering - hvad virker?) ; Skolens fag (Dansk - oplevelse, færdigheder, dannelse / Merete Hull Havgaard, Torben Sebro og Tom Steffensen. Kim Foss Hansen: Matematik. Trine Sofie Lausten: Engelsk. Skolens andre fag / Kristine Hjort et al.) ; Tværgående temaer (Rasmus Alenkær: Inklusion og AKT. Niels Kryger: Læreren i et politiseret minefelt : skole-hjem-samarbejde. Claus Madsen: Evaluering og lærerpraksis) ; Skolen i en opbrudstid (Thomas Aastrup Rømer: Visioner for fremtidens skole : pejlinger på den stående debat. Brian Degn Mårtensson: At blive til nogen eller noget)

Skolens praksis

Indscannet e-bog, ikke bearbejdet
Bognummer: 
623410
Nota udgivelsesår: 
2013
Udgave: 
Dafolo, 2013
ISBN: 
9788772816784