Social ansvarlighed

fra idealisme til forretningsprincip
Om virksomheders og organisationers sociale ansvar, belyst teoretisk ud fra et virksomhedsperspektiv og af en række erhvervsledere i praksis
Note: 
Indhold: Social ansvarlighed i teorien (Virksomheders sociale ansvar - corporate social responsibility : en introduktion ; Det sociale ansvar og det rummelige arbejdsmarked ; Social ansvarlighed i danske virksomheder ; Social ansvarlighed i et partnerskabsperspektiv ; Samfundsansvar i praksis - organisatoriske forudsætninger for social ansvarlighed ; Virksomhedens sociale ansvar : danske CSR traditioner i lyset af angelsaksiske og kontinentale SCR traditioner ; Risikostyring gennem retlige standarder i CSR værktøjer ; Social ansvarlighed og økonomiske resultater : er spørgsmålet relevant? ; Social ansvarlighed i leverandørkæden : et organisatorisk perspektiv ; Hvorfor CSR? fordi det er en god idé! ; CSR rapportering). Social ansvarlighed i praksis (På vej mod en governance for CSR. John Lundsgaard: Med magten følger pligten til at gøre en forskel. Søren Eriksen: Fra etik til konkurrenceparameter. Steen Risgaard: Ansvarligheden er ens ude som hjemme. Mogens Weinreich: Troværdighed, omhu og passion - grundlaget for den sociale ansvarlighed. Lise Kingo: Den sociale agenda udvikler sig i takt med globalisering og politiske strømme. Lars Rohde: Social ansvarlighed på agendaen. Dan Boyter: Små virksomheder skal støttes i indslusning af udsatte grupper. Kirsten Thorball: Den sociale sikringsstyrelse agerer socialt. Hans Jensen: LO russter tillidsmænd til social ansvarlighed. Claus Hjort Frederiksen: Virksomheder skal ville den sociale ansvarlighed)

Social ansvarlighed

Indscannet e-bog, ikke bearbejdet
Bognummer: 
900026
Nota udgivelsesår: 
2010
Redaktion: 
Helene Tølbøll Djursø og Peter Neergaard
Udgave: 
Academica, 2010
ISBN: 
9788776752156