Understøttende undervisning og læringsmiljøer

kritiske perspektiver og reflekteret praksis
(Undervisning og læring) Belysning, analyse og diskussion af understøttende undervisning og læringsmiljøer som pædagogiske fænomener efter skolereformen
Note: 
Indhold: Understøttende undervisning - inspirerende rammer eller pædagogisk kuriosum? / Thomas Szulevicz og René Kristensen. Thomas Szulevicz: Understøttende undervisning - modsætningernes holdeplads? Klaus Nielsen: Understøttende undervisning - anvendelse i praksis? Understøttende undervisning i PISA-undersøgelsernes tidsalder / Jacob Klitmøller og Kaare Bro Wellnitz. Understøttende undervisning og cooperative learning / David W. Johnson og Roger T. Johnson. Sue Roffey: Circle solutions og understøttet læring. Davis Mitchell: Evidensbaserede undervisningsstrategier i inkluderende klasser. Susan Tetler: Understøttende aktiviteter i et inklusionsdidaktisk perspektiv. Janne Hedegaard Hansen: Flerfagligt samarbejde realiseret gennem co-teaching. James Nottingham: Fokus på fremskridt i understøttende undervisning. Vitaliserende perspektiver på understøttende miljøer i folkeskolen / Nanna D. Hedegaard og René Kristensen. Anne Linder: Livsduelighed og børns nysgerrighed. Thomas Engsig: Kollaborativ undervisning og tegn på god inklusion. Læringspotentialet i dramaturgisk fiktion / Martha Lagoni og Tatiana Chemi. Fysisk aktivitet i læringskontekster / Mette Rose Eriksen og Kirsten Bech Feddersen. René Kristensen: Dannelse i understøttende læringsmiljøer

Understøttende undervisning og læringsmiljøer

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
635584
Nota udgivelsesår: 
2017
Redaktion: 
René Kristensen og Thomas Szulevicz
Udgave: 
Dafolo, 2016
ISBN: 
9788771601909