Note: 
Indhold: Grundlagstænkning i en voksendidaktisk praksis (Tina Düsterdich: Voksendidaktik - handler om at undervise voksne. Leon Dalgas Jensen: Læringsmålorienteret didaktik i videreuddannelse af voksne. Udvikling af professionel kompetence - en didaktisk rammemodel / af Leon Dalgas Jensen og Henrik Rander) ; Didaktiske principper i en voksendidaktisk praksis (Henrik Rander: Refleksion og refleksivitet i undervisningen. Kreative og innovative læringsrum i voksenundervisningen / af Per Bak Christensen og Ole Goldbech. Cooperative Learning i voksenundervisningen - planlægning og gennemførelse af dynamiske og samarbejdende læreprocesser / af Lone Nielsen og Lars Christensen. Lis Boysen: Opgavevejledning i voksenuddannelse : nogle didaktiske overvejelser.) ; Med blikke rettet mod deltagergruppen (Helene Thise: Voksnes flersprogede læringsrum : dansk som andetsprog i fagundervisningen. Klaus Bakdal: Modstand som en kommunikativ ubalance) ; Didaktik med kobling til organisatorisk læring (Didaktikk i kollegial organisatorisk vejledning / af Lis Boysen og Ole Goldbech. Lene Nyboe Maltzahn: Aktionslæring - undervisning tæt på praksis) ; Medialisering, digitalitet og didaktik (Medialisering og voksne læreprocesser : om inddragelsen af digitale medier i voksenundervisningen / af Ole Christensen, Hans-Christian Christiansen og Gitte Rose. Lars Christensen: Digitale medier i voksenundervisningen - nye veje til deltagelse, refleksion og læring) ; Med blikket rettet mod voksenunderviseren (Rikke Lawsen: Den eksemplariske voksenunderviser. Voksenunderviserens handlerum - et dannelsesblik / af Lis Boysen & Henrik Rander)

Voksendidaktik

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
642353
Nota udgivelsesår: 
2019
Udgave: 
Akademisk Forlag, 2018
ISBN: 
9788750051053