Fjernadgang til Android enhed

Her følger en vejledning til hvordan du giver Nota support fjernadgang til din Android enhed.

Nota kan yde fjernsupport via appen ”TeamViewer QuickSupport” som hentes fra Play Butik eller via din browser ved at benytte dette link: Nota.dk/123

I denne vejledningen benyttes en Samsung telefon og appen hentes via Play Butik.

Sådan installeres appen "TeamViewer Quicksupport".

  1. Åben appen ”Play Butik” fra startmenuen på din Android enhed.
    Skærmbillede der viser placeringen af appen Play Butik
     

  2. Skriv ”TeamViewer QuickSupport” i Play Butikkens søgefelt.
    Skærmbillede der viser placeringen af Play Butikkens søgefelt
     

  3. Tryk nu på knappen ”Installer”. 
    Skærmbillede der viser placeringen af knappen installer
     

  4. Vælg knappen ”Åben” når appen er færdig med at downloade. 
    Skærmbillede der viser placeringen af knappen Åben
     

  5. Når du har valgt knappen ”Åben” fremkommer en introduktion til brug af appen. Du skal swipe til højre for at gennemgå introduktionen og til sidst vælge knappen "Udført".  
    Skærmbilleder der viser placeringen af knappen Udført

  6. En boks vil nu være fremme med teksten ”Fjernstyr denne enhed. Aktivér Samsung Knox, så du kan fjernstyre enheden”. Tryk på knappen "Aktiver". 
    Skærmbillede der viser placeringen af knappen Aktiver
     

  7. Samsung Knox beskriver nu deres fortrolighedspolitik. Vælg ”Næste” som du finder efter ”Annuller”.
    Skærmbillede der viser placeringen af muligheden Næste
     

  8. En boks vil nu være fremme med teksten ”Special app access required. Quick Support needs permission to display over other apps. Please grant this permission in your device settings”. Vælg knappen "Indstillinger". 
    Skærmbillede der viser placeringen af knappen Indstillinger
     

  9. Swipe ”Giv tilladelse” mod højre som du finder under ”QuickSupport”.
    Skærmbillede der viser placeringen af Giv tilladelse
     

  10. Vælg nu knappen ”Hjem” på din enhed for at komme tilbage til enhedens startmenu.
    Skærmbillede der viser placeringen af knappen Hjem
     

  11. Du har nu gennemgået introduktionen og givet tilladelse til at TeamViewer QuickSupport må benyttes på din enhed. 

Sådan gives der fjernadgang til din Andriod enhed.

  1. For at Nota Support kan yde fjernsupport skal der oprettes en forbindelse. Åben appen ”QuickSupport” fra startmenuen på din Android enhed. 
    Skærmbillede der viser placeringen af appen QuickSupport
     

  2. Oplys nu dit ID nummer som du finder ved ”Dit ID”. Nummeret er på 9 tal.
    Skærmbillede der viser placeringen af Dit ID
     

  3. En boks vil nu være fremme med teksten ”Vil du tillade fjernsupport? Vil du give Support Nota tilladelse til at yde fjernsupport på Android-enheden?”. Tryk på knappen "Tillad". 
    Skærmbillede der viser placeringen af knappen Tillad
     

  4. En boks vil nu være fremme med overskriften "Begynd at udsende eller optage med QuickSupport?". Vælg knappen ”Start nu”.
    Skærmbillede der viser placeringen af knappen Start nu

  5. En boks vil nu være fremme med teksten ”Vil du give QuickSupport adgang til enheden placering” Vælg knappen ”Tillad kun, mens appen er i brug”.
    Skærmbillede der viser placeringen af Tillad kun, mens appen er i brug

  6. Der er nu oprettet fjernadgang til din Andriod enhed. Der er mulighed for, at yde hjælp ved at styrer din Andriod enhed eller se hvad du fortager dig på egen hånd. 

  7. Luk forbindelsen når supporten er færdig ved at vælge krydset oppe i højre hjørne. 
    Skærmbillede der viser hvordan man lukker forbindelsen efter afsluttet support
     

  8. En boks vil nu være fremme med teksten ”Luk forbindelse”. Vælg knappen ”Luk”.
    Skærmbillede der viser placeringen af knappen Luk

Hjælpe-emneord

Kontakt

Kontaktcenter
Tlf. 39 13 46 00
Åbningstider: 
Mandag til torsdag kl. 8-15, fredag kl. 8-12