Hvordan bliver jeg medlem?

For at blive medlem skal du have et dokumenteret læse- eller synshandicap, være underviser for en elev eller assistent for en der allerede er medlem af Nota.

Hvordan bliver jeg medlem?

Svar:

Nota er et statsligt eget bibliotek under Kulturministeriet

For at blive meldt ind hos Nota, skal du enten:

  • Have et dokumenteret læse- eller synshandicap via en ordblindetest, lægeerklæring fra en speciallæge
  • Have andet handicap der gør det svært at sidde og læse selv.
  • Være underviser for en elev der allerede er medlem af Nota
  • Være assistent for en der allerede er medlem af Nota. Som assistent kan du hjælpe andre med at bestille, downloade og lytte til lydbøger på nota.dk. Alle bøger på cd-rom bliver sendt direkte til brugeren.
     

Indmeldelsesblanketterne finder du nedenfor. Du skal vælge den blanket der passer til dit handicap eller situation. Husk at dokumentere handicappet via en lægeattest, ordblindetest eller medlemskab af Dansk Blindesamfund, og indsend det samtidig med blanketten. Blanketten kan også sendes digitalt, hvilket kræver at du printer ud, udfylder og scanner dokumentet ind. Hvorefter du sender det til indmeldelse@nota.dk

Hvis du er elev på en ungdomsuddannelse eller studerende på en videregående uddannelse og har en bevilling på studiematerialer, bliver du automatisk meldt ind hos Nota. 
 

Her kan du downloade indmeldelsesmaterialer til Nota. 

Kontakt

Ring eller skriv gerne til os, hvis du har spørgsmål.

Tlf. 39 13 46 02 for indmeldelse
Mail: indmeldelse@nota.dk

Kontakt: 
Support & Distribution
Tlf. 39 13 46 00
Åbningstider: 
Mandag - torsdag kl. 8-15, fredag 8-12.00, Weekend og helligdage: Lukket.