Håndbog til pædagoguddannelsen

ti perspektiver på pædagogik
Note: 
Indhold: Pædagogisk filosofi (Søren Gytz Olesen: Pædagogisk filosofi : hvad er meningen med pædagogikken? ; Pædagoguddannelsens fag og pædagogens faglighed. Lars Wahlun Pedersen: Dannelsesbegrebet i institutionen). Pædagogisk sociologi (Marianne Bech Larsen: Pædagogisk sociologi : hvad er det, institutionen gør? ; Inklusion som vision og udfordring i institutionspraksis. Jan Kampmann: Moderne barndom : forskning, profession, praksis. Ida Kornerup: Lige uddannelse for alle? : et uddannelsessociologisk blik på forskelle i deltagelse. Bente Jensen: Nedbrydning af klasseskel i institutionen gennem social innovation). Didaktik (Stig Broström: Didaktik : planlægning, gennemførelse og evaluering af pædagogisk praksis ; Didaktik i institutionen. Anders Skriver Jensen: På vej mod en postmoderne didaktik. Annette Daugaard Bentzen: Børneperspektiv og læring. Thorleif Frøkjær: Pædagogisk dokumentation og evaluering). Pædagogisk psykologi (Anette Roed: Pædagogisk psykologi : udvikling, læring og motivation ; Udviklingspsykologi : en fortælling. Stig Broström: Leg og læring. Kim Foss Hansen: Motivation). Pædagogik og etik (Christian Aabro: Pædagogik og etik : menneskeligt samspil i institutionen ; Magt i pædagogisk arbejde. Peter Mikkelsen: Relationer og anerkendelse i pædagogisk arbejde. Per Schultz-Jørgensen: Etiske dilemmaer : fra et relationsperspektiv. Bjørn Ribers: Den professionsetiske matrix). Pædagogikken i historisk perspektiv (Helga Schwede: Pædagogikken i historisk perspektiv : fra pasning til professionalisering ; Pædagogens rolle : fra kvinder fra almuen til professionelle pædagoger. Peter Østergaard Andersen: Pædagogens profession og professionalisering). Pædagogisk antropologi (Pædagogisk antropologi : menneske og kultur / Eva Gulløv og John Gulløv. Eva Gulløv: Børneopdragelse i et komparativt perspektiv. Laura Gilliam: Identitet : selv, kategori og fællesskab. John Gulløv: Perspektiver, positioner og processer). Pædagogik som fag (Trine Ankerstjerne: Pædagogik som fag : metaperspektiver ; Teori og praksis. Alexander von Oettingen: Det pædagogiske paradoks. Henrik Juul: Pædagogisk teori : et overblik). Pædagoguddannelsens fag (Trine Ankerstjerne: Pædagoguddannelsens fag. Unni Lind: Pædagogik : hvad betyder faget for og i praksis? Individ, institution og samfund : om samspillet mellem individ og samfund / Lone Grundtvig Buss og Tommy Dalegaard Madsen. Dansk, kultur og kommunikation : udfordringer og potentialer i en moderne institutionskultur / Mette Siersted og Sten L. Vestergaard. Malene Lundén: Værksted, natur og teknik : læren om bæredygtig udvikling og uddannelse. Merete Olander: Udtryk, musik og drama - æstetik som en del af (ud)dannelsen : undren, magi og drømme. Katrine Wolin: Sundhed, krop og bevægelse : et ideal i tiden. Steen Søndergaard: Medier, kreativitet og digital kultur). Pædagogens arbejdsområder (Pædagogens arbejdsområder / Trine Ankerstjerne og Stig Broström. Ole Henrik Hansen: Vuggestue. Stig Broström: Børnehave ; Indskoling : overgang til skolen. Trine Ankerstjerne: SFO ; De første år i skolen)

Håndbog til pædagoguddannelsen

Indscannet e-bog, let bearbejdet
Bognummer: 
624235
Nota udgivelsesår: 
2013
Udgave: 
Hans Reitzel, 2013
ISBN: 
9788741257334