En række danske spilforskere giver deres bud på hvad computerspil egentlig er. Ud fra forskellige synsvinkler belyses spillets verden, hvordan de kan analyseres, hvorledes rum og tid kommer til udtryk,, hvorfor fortælling og spil er forskellige fænomener, hvordan man designer spil og hvad de betyder i sociale sammenhænge
Note: 
Indhold: Struktur og fortælling (Christian U. Andersen: Mellem illusion og virkelighed. Kjetil Sandvik: Computerspil som teater. Lars Konzack: Syvlagsmodellen. Ole Ertløv Hansen: At spille for at spille) ; Tid og rum (Jesper Jul: Tid til at spille. Bo Kampmann Walther: Computerspillets rum) ; Design (Jonas Heide Smith: Rammer for en handling. Principper for level-design af multi-player first-person shooters / Christian Güttler og Troels Degn Johansson. Peter Barkentin: Stil i computerspil) ; Kulturanalyse og socialsemantik (Charlie Breindahl: Gran Turismo - myten om virkelighed ; Anne Mette Thorhauge: Fra modtager til spiller. Anne Scott Sørensen: Den sociale konvolut og spil som performance. Simon Egenfeldt Nielsen: De voldelige computerspil - hvor engle ej tør træde. Gitte Stald: Træfsikre mødesteder. Estrid Sørensen: Lær af computerspil!)

Spillets verden

Grundigt bearbejdet
Bognummer: 
644062
Nota udgivelsesår: 
2020
Udgave: 
Danmarks Pædagogiske Universitet, 2005
ISBN: 
8776130665