Læringens og tænkningens stil

en antologi om stilteorier
Præsentation af de forskellige læringsstile teoretisk, historisk og forskningsmæssigt med særligt fokus på teoretikerne Sternberg, Kolb samt Rita og Ken Dunn
Note: 
Indhold: Introduktion og overblik over stilteorifeltet (Peter Andersen: Introduktion. Tine Nielsen: Stilteorier - historisk udvikling og forskellige typer) ; Indblik i tre forskellige stilteorier (Tine Nielsen: Teorien om mental self-government - tænke-, lærings- og undervisningsstile. Lena Broström: Læringens stil : om Dunn og Dunns stilteori. Knud Illeris: David Kolbs teori om læringsstile) ; Læringsstile og de pædagogiske implikationer (Tine Nielsen: Undervisningsstile og læringsstile - match eller mis-match? Lena Broström: Læringsstile - i praksis. Claus Madsen: Læringsstile - i et kommunalt perspektiv. Peter Andersen: At undervise med stil. Ole Lauridsen: Læringsstile og Personligt Knowledge Management (PKM). Mette Bunting: Læringsstrategier og læringsstile : praksis fra Skien Kommune, Norge) ; Udblik: Diskussion og perspektivering af stilteorierne (Jan Tønnesvang: Motivation, talent og stil: "Hvorfor", "med hvad" og "hvordan" man kan! Mads Hermansen: Læring og tænkestil, personlighed og undervisning. Christian Dalsgaard: Læringsstile flytter fokus fra selve læringen : om informationsbehandling overfor socialkonstruktivisme)

Læringens og tænkningens stil

Indscannet e-bog, ikke bearbejdet
Bognummer: 
608192
Nota udgivelsesår: 
2013
Redaktion: 
Peter Andersen
Udgave: 
Billesø & Baltzer, 2006
ISBN: 
9788778421975