![](https://cover.nota.dk/637802_w140_h200.jpg)
Gymnasiepædagogik - en grundbog
Note:
Indhold: Gymnasiets formål og udvikling (De gymnasiale uddannelser / Af Annegrete Larsen og Dorthe Wang. Jens Dolin: Dannelse, kompetence og faglighed. Harry Haue: Gymnasiets transformation. Henning Salling Olesen: Gymnasiets udvikling i et uddannelsessociologisk perspektiv) ; Eleverne og lærerne (Unge i gymnasieskolen / Af Noemi Katznelson og Arnt Louw. Det brogede gymnasium / Af Anne Holmen og Lars Ulriksen. Steen Beck: Lærerrollen mellem metode og relation) ; Undervisning og læring (Undervisning og læring / Af Jens Dolin og Gitte Holten Ingerslev. Læringsteorier / af Jens Dolin og Peter Kaspersen. Steen Beck: Læring i psykodynamk) ; Undervisningspraksis (Gitte Holten Ingerslev: Klasseledelse. Motivation i undervisningen / af Lars Brian Krogh og Hanne Møller Andersen. Jens Dolin: Progression. Peter Hobel: Planlægning af forløb og enkelttimer. Arbejdsformer / Af Peter Hobel og Annette Kjærgaard. Talent, Cooperative Learning og undervisningsdifferentiering. Faglig vejledning / Af Annette Kjærgaard og Hanne Sparholt Jørgensen. Ellen Krogh: Faglig skrivning. Anna Holm Grønlund: Faglig læsning. Marie Falkesgaard Slot: Læremidler. Flemming B. Olsen: Lektier. Brug af it i gymnasiet : muligheder og umuligheder / Af Nikolaj Elf og Michael Paulsen. Anders Hassing: Digitale strategier i undervisningen. Michael E. Caspersen: Computional thinking) ; Evaluering (Torben Spanget Christensen: Formativ evaluering. Nicolas Marinos: Summativ evaluering) ; Fagdidaktik (Fag, hovedområder og fagligt samspil / Af Jens Dolin og Mads Paludan Goddiksen. Ellen Krogh: Fagdidaktik. Aase Bitsch Ebbensgaard: De humanistiske fag. De samfundsfaglige og økonomisk-merkantile fag / Af Torben Spanget Christensen og Mona Rask Langerhuus. Jens Dolin: De naturvidenskabelige og teknologiske fag. Bjørn Grøn: Matematik) ; Gymnasiet som institution og organisation (Peter Henrik Raae: Gymnasiet mellem institution og organisation. Didaktisk udviklingsledelse / Af Ellen Krogh og Henrik Rae. Jakob Ditlev Bøje: Profession og pædagogik. Lars Frode Federiksen: Skoleledelse. Anne Birgitte Klange: Team som element i skoleudvikling. Aktionslæring / Af Steen Beck og Hanne Sparholt Jørgensen)