![](https://cover.nota.dk/622665_w140_h200.jpg)
Pædagogik
en grundbog til et fag
Note:
Indhold: Indledende meldinger om pædagogik og modernitet (Jens Bjerg: Fortællinger om opdragelse og undervisning. Lars Jakob Muschinsky: Pædagogik som fag - hvad skal man med det? : praktiseret videnskab og videnskabeliggjort praksis?. Thomas Ziehe: Skole i en anerkendelseskrise) ; Pædagogisk psykologi (Birgitte Elle: Lærer-stykker : om praksis og teori i lærerjobbet. Peer Mylov: Læring i og om praksis ; Teorier i og om praksis. Gunther Kress: Repræsentation, læring og subjektivitet : et socialsemiotisk perspektiv. Klasserumsforskning : en oversigt med fokus på interaktion og elever / af Sverker Lindblad og Fritjof Sahlström. Harriet Bjerrum Nielsen: Sophie og Émile i klasseværelset : køn og marginalitet i skolen. Karen Borgnakke: Koblinger - mellem kritiske teorier og empirier om praksis) ; Pædagogiske felter (Peter Østergaard Andersen: Forestillinger om og billeder af børn og barndom